piątek, 2 czerwca 2017

New 10 - May 2017

Pewnie niektórzy myśleli, że zestawienie z tego miesiąca się nie pojawi, bo ostatnio mało postów wstawiam. Miało tak być, bo w związku ze studiami, mam bardzo napięty grafik i w dodatku nałożyło się wiele nauki. Wstępnie zestawienie miało pojawić się wraz z czerwcem, ale tak wiele fajnych piosenek pojawiło się w tym miesiącu, że nie byłam w stanie się powstrzymać, by podzielić się z wami moimi przemyśleniami oraz moimi preferencjami.
Chciałabym tu na wstępie podziękować Marysi i Izie, które w pewien sposób przyczyniły się do doboru piosenek. Oraz wszystkim tym, którzy mnie wspierają. Nawet sobie nie wyobrażacie ile to dla mnie znaczy.
Podkreślam również, że w zestawieniach pojawiają się tylko piosenki z oficjalnym MV.
W dodatku ten miesiąc był tak bogaty, że postanowiłam trochę ten post odświeżyć. Oprócz zwykłego top 10, opowiem wam również w specialu, o piosenkach, na które warto zwrócić uwagę i pojawi się lista piosenek, które też wam tylko podlinkuję.  

Top 10 - May

10. Marmello "Puppet"


23 maja Rolling Cultureone

Super rytm, dziewczyny w jasnych, pastelowych i radosnych barwach, które w majowe dni najlepiej się komponują. Idealna piosenka na poprawę humoru i na dodanie słońca i optymizmu na cały dzień. Poza tym dziewczyny nieźle dają sobie radę z garami i innymi instrumentami. Pod koniec gitara jest niesamowita. Proszę o więcej takich piosenek.


9. FANA "What is the World Comin' to"


29 maja Genie Music

Raper z charyzmą byłby dla mnie parą. Dobra, do tego innego rapera bym wybrała, ale ten po przesłuchaniu piosenki od razu przykuł moje oko. Jeśli chodzi o teledysk to musze przyznać, że jest na wysokim poziomie. Bardzo mi się, że przedstawione są niby zwyczajne sceny prosto z życia, ale jednak bardzo wiążące się z tematem przewodnim piosenki, czyli czym jest nadchodzący świat, co ja rozumiem jako, dokąd ten świat zmierza. Co chcemy robić by świat był lepszy, a co tak naprawdę robimy.

8. Amplixx "Stay Away"


28 maja Genie Music Ta piosenka nie ma zbyt szczególnego teledysku, czy choćby tekstu, ale fakt, że cała jest po angielsku, gdzie (nie wiem czy to dobra opinia, bo to moja opinia) ten jest dobrze słyszalny i zrozumiały. Myślę, że waśnie dla tego ta piosenka pojawiła się w zestawieniu i to w takiej wysokiej pozycji. Musze przyznać dodatkowo, że w tym miesiącu u mnie królują rockowe brzmienia, co też przyczyniło się do tak wysokiej oceny.

7. Busters "Dreamer"


1 maja Evermore Music

Kolejny utwór, który z rockowym brzmieniem, który pojawił się w dodatku w moje urodziny, więc ten comeback od razu mogę ocenić na wyjątkowy tego dnia. Gitary, perkusja i wyjątkowy wygar wokalisty. Tekst też jest wyjątkowy, bo mówi, że chociaż jest nieskończona ciemność, to ty jesteś moim w mojej głowie uśmiechnięta, a to sprawia, że świat jest piękny. Cudowne...


6. MAP6 "I'm ready"


22 maja Dream T Entertainment

Chłopaki od chwili pojawienia się po prostu wymiatają. Od razu trafili do pierwszej 10 i wiedziałam, że w tym zestawieniu muszą, ale to naprawdę muszą się pojawić, bo ich piosenka ciągle chodzi mi po głowie, a i choreografia i teledysk to cudo. W dodatku takie ciacha i ja miałabym bym ich pominąć? Nie da się. Zazdroszczę dziewczynie z teledysku.


5. TWICE "Signal"


15 maja JYP Entertainment


Ta piosenka jest z tego co już czytałam, słyszałam uznawana, za najgorszą tego zespołu, ale dla mnie jest on wyjątkowa, bo mi poprawia humor, a choreografia jest tak słodka i urocza, że ja się rozpływam. Gdy tylko zobaczyłam dziewczyny na pustym polu, od razu wiedziałam, że to coś z kosmitami będzie, co prawda tego się nie spodziewałam, ale i tak cieszę się, że byłam niczym detektyw, który tylko po fragmencie informacji mógł bez problemu odnaleźć myśl przewodnią całego konceptu. W dodatku bardzo często ją słuchała, bo maj to taki słoneczny i pastelowy jak dla mnie miesiąc, wiec tylko takie piosenki chce słucha c w tym okresie.    

4. Seventeen "Don't wanna cry"


22 maja Pledis Entertainment

Przyznaję się bez bicia, że nie urzekła mnie ta piosenka na początku. Jednak dałem jej szanse, przesłuchałam raz, potem drugi i kolejny i po daniu jej szansy tyle razy musze przyznać, że coś w sobie ma. Jeszcze nie wiem co to takiego, bo w takich piosenkach nie gustuję, ale myślę, że to że uhonorowałam ją taką pozycją jest szansą na dalsze zagłębianie się w ten typ piosenek, ale i w ten zespół, co samą ilością członków mnie trochę zniechęca, bo jest ich tak dużo, a ja dość, że nie mam pamięci do imion to nie potrafię ich odróżnić, a to jest straszne.

3. A.C.E "Cactus"


22 maja Beat Interactive


Jakimś cudem ta piosenka umknęła mi tego dnia, ale po słyszeniu jej w odcinku UBTV od razu ja wyszukałam i pokochałam. Naprawdę mi się spodobała, ta klubowa nuta. Wysoki poziom choreografii i motyw przewodni. Kaktus, czyli mimo złych warunków potrafi przetrwać je, bo jest prawie samo wystarczalny i potrafi czerpać energie z tego co ma, ale ta energię nie cały czas tworzy, ale ją stopniuję. Czy taki przekaz wam się podoba, bo bardzo. Mam nadzieję, że choć specjalizują się w coverach to powstanie coraz więcej ich utworów, a te będą tak wyjątkowe jak właśnie ten.

2. VAV "Flower"


2 maja CJ E&M Music


Moja miłość z tego miesiąca. Gdy zamykam oczy i słucham tą piosenkę to już widzę taką sielankę u mnie na wsi, na materacku. Leżenie pod cieniem w samo południe i nie przejmowanie się niczym, co teraz sprawia, że co dziennie przechodzę załamanie nerwowe. Jeśli nad waszymi głowami wiszą czarne chmury i jesteście na skraju wytrzymałości, to ta piosenka was uleczy. Lekki rytm, powtarzające się wstawki i przyjemny już w sumie wakacyjny rytm sprawi, że pojawi się myśl, że jeszcze trochę i będzie luz, a ty dasz radę to wytrzymać, bo słońce, ptaszki i kwiatki.  

1. IKON "B-Day"


22 maja YG Entertainment


Na koniec piosenka i teledysk, który zrujnował mi miesiąc. Maj miał być miesiącem o kwiatkach, słońcu i o tym jak jest pięknie, a tu pojawiała się ta piosenka o jakże klubowym stylu. Przewijający się motyw łełełę oraz pszczoły. Chłopaki tak się nie robi. A tak na poważnie, to inna piosenka w maju nie może królować, jak właśnie ta o pszczołach. Picie nektaru, leżenie w plastrze miodu i atak pszczół, czyli kwintesencja majowych imprez i grilli. W dodatku przy tej piosence super się skacze, a łełełe to ja mogę śpiewać, nawet gdy są "deszcze zenitalne" (czytaj. majowe oberwania chmury).    



Special

5. Yezi "Anck Su Namun"


24 maja LOEN Entertainment


Mistyczny taniec w stylu indyjskim, który działa na zmysły. Tak jednym zdaniem określiłabym tą waśnie piosenkę mogłabym opisać i to byłby koniec, gdyby nie to, że do niej przyprowadziła mnie Iza, co sprawiło, że musiałam się skupić, by zrozumieć co jest w niej fajnego. Zacznę od tego, że zwróciłam uwagę na głos tej raperki, co u mnie rzadko się zdarza. Głos jest naprawdę konkretny przez co tekst, który śpiewa jest mocny. Całą piosenkę określiłabym jako w punkt, czyli mocną i konkretną, co w wykonani innej artystki po prostu tego nie widzę.

4. EXO-CBX "Ka-ching"


30 kwietnia SM Entertainment


Jak widać piosenka jest z kwietnia jeszcze, ale tak późno się pojawiła, a tak naprawdę przez cały maj ją słuchałam. Uwielbiam te wstawki po angielsku, bo bardzo wyraźnie je słychać, przez co z moją przyjaciółką Marysią śmiałam się, że można się uczyć tego języka w fajny sposób i to w dodatku do muzyki, która jest rytmiczna. Uwielbiam się do niej bujać, a w głowie mam tylko Ka-ching, Ka-ching...


3. Yong Yong "Scribbling"


24 maja Mix In Media/Loen Entertainment


Jak tylko usłyszałam tą piosenkę, jej bit i styl, od razu wiedziałam, że przeze mnie będzie zapamiętana na długo. Szkoda, że jest tak krótka, ale i tak jest niesamowita, a Yong Yong życzę wyjątkowej kariery. Byle tak dalej.

2. PSY "I love it"



10 maja Universal Republic Records


Ci co mnie znają wiedzą, że do tego artysty mam mieszane uczucia. Tak naprawdę to ja tylko ulegam jego urokowi tylko przy nowościach, bo potem mi mija i mam niezłą beką z niego. Biorąc pod uwagę jego wiek, to musze przyznać, że go szanuję jako artystę, bo swoich utworów zawsze prezentuję wyjątkowe choreografię. Szczerze nie wyobrażam go sobie w klasycznej balladzie na starość, bo on po prostu ma charyzmę. Myślę, że z takim człowiekiem wielu artystów z zadowoleniem pracuję. Biorąc pod uwagę choćby ostatni album.

1. SISTAR "Lonely"


31 maja Starship Entertainment


W tym poście nie mogło się nie pojawić zmianka o najważniejszej informacji tego miesiąca. Kiedy doszło do ogłoszenia rozpadu zespołu Sistar ja się załamałam. Uwielbiam ich piosenki, a sama informacja pojawiła się tak nagle. Naprawdę nie spodziewałam się, że do tego dojdzie. Dziewczyny naprawdę was podziwiam i mocno kibicuję wam w waszych solowych projektach, czy to dalej w śpiewaniu, czy w dramach. Jesteście niesamowite. Fighting!!!


Lista


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz