niedziela, 14 kwietnia 2019

Kim Won-hae


Król ról drugoplanowych

Oglądając dramy od 2013 stałe, zauważyć można tendencje duże zainteresowanie aktorami, którzy często się pojawiają. Trudno jest by to byli aktorzy pierwszoplanowi, ale są pewne tendencję do obsadzania pewnych ról.
Dzisiaj chcę wam przedstawić aktora, który obecnie według mnie ma swój złoty wiek na scenie serialowej.

Kim Won-hae - aktor wielu twarzy

Jak podaje Wikipedia, pierwszym serialem w jakim można było go zobaczyć jest "Beautiful Days" (2007-2008) jako Mr. Jin, ale nie jestem w stanie więcej wam coś powiedzieć o tej roli. 

Za to pierwszą, najstarszą w jego karierze dramą, którą obejrzałam było "Modern farmer" (2014), gdzieś zagrał ciekawą postać lichwiarza. Z jednej strony chce wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy , a z drugiej okazuje się, że na tej wiosce spotyka swojego dawnego przyjaciela, z którym tworzyli kiedyś zespół rockowy, jak obecnie główni bohaterowie.

Największą moją uwagę zwrócił po podwójnej roli komediowej w "Strong woman Do Bong-soon" (2017), gdzie gra dwie zupełnie różne postacie. 

Jedną z nich to ciapowaty gangster, który w bójce z główną bohaterką zostaje przykuty do łóżka w szpitalu gdzie często jego postać musi pokazywać ból.
Najśmieszniejsze dla mnie to scena wypadających mu sztucznych zębów do uryny i on je podnosi i wkłada znów do ust. Oczywiście jest to scena również obrzydliwa, ale ciągle ślinienie się jest przypisane do tej roli, co nie jest łatwe do zagrania poważnie dla aktora. Druga zaś postać to homoseksualista zakochany w szefie i całkowicie zazdrosny o tytułową bohaterkę. Ta postać też ma zabawne sceny jak te, w których z metalowej pałeczki Do Bong-soon robi mu bransoletkę.


Jego najbardziej złożoną rolą według mnie jest postać głównego antagonisty w "Criminal minds" (2017). Postać ta jest bardzo rozbudowana, od wielu lat w specyficzny sposób morduje kobiety. Choć śledczy poznali dokładnie jego sposób działania to i tak trudno jest go ostatecznie złapać. Przez wiele lat ukrywa się jako, tak naprawdę, autor książki o sobie, co pokazuje jakim psychopatą i manipulatorem jest. Przez cały serial uważamy go za najbardziej przerażająco, działającego na psychikę ofiary przestępcę, który jest mistrzem w swoim fachu. 


Tak naprawdę po tej roli bardzo mnie ten aktor zainteresował i od tamtej pory mój mózg koduje sobie jego rolę w serialach. Najczęściej były to przypadkowe spotkania jak w takich serialach jak: "The bride of Habaek" (2017), "Black" (2017), "Where stars land" (2018) czy ostatnio, przeze mnie obejrzany "Clean with Passion for now" (2018).  Zauważyć można, że choć gra w komediach to jego główne role to postacie poważne społecznie takie jak: gangster, śledczy, policjant, detektyw, samotny ojciec i zazwyczaj są to rolę rozbudowane psychicznie.


Kolejną rolą o której chciałabym wam opisać, to postać w "While you were sleeping" (2017), bo za tą rolę w kategorii Best Supporting Actor dostał nagrodę. Jest to kolejna złożoną postać. Były policjant z bolesną przeszłością, która czuje się winna wobec głównego bohatera, dlatego z ukrycia mu pomaga, jest w stanie nawet oddać za niego życie.


Oczywiście to jest tylko ziarenko w jego bogatej bibliografii. Co prawda takich dramy jak: "Misaeng" (2014), "Signal" (2016), "Hwarang" (2016), "Are you human?" (2018) nie oglądałam jeszcze, ale choćby dla tego aktora warto jest chociaż zwrócić na nie uwagę. Dodatkowo, choć jeszcze nie oglądałam, to i tak chce was zachęci do obejrzenia filmu "The Battleship Island" (2017) gdzie również występuje. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz