wtorek, 6 grudnia 2016

Christmas plot



Wszystkiego najlepszego z okazji Mikołajek :-)

Mamy grudzień i wszędzie już czuć ten czas przedświąteczny. Mnie też już dopadła, więc zapowiadam cykl, w którym opowiem trochę o piosenkach k-popowych, w których nawiązują do świąt. Na moim fanpage już taka się jedna pojawiła, to chyba nawet najnowsza jak dobrze pamiętam, ale link tu też się pojawi.






Dzisiaj skupię się na plocie, czyli teledyskach w których jest nawiązanie do świąt. W tych teledyskach pojawia się padający śnieg, ubieranie choinki, palenie w kominku, dawanie prezentów.  Motywem w tekstach jest by być szczęśliwym w święta, zakochiwać się i ogólnie, że święta i zima są cudowne.
Z tego co zauważyłam, to święta dla Koreańczyków to nic nadzwyczajnego, jeśli chodzi o religię. Oni bardziej zakochali się w tych wszystkich przygotowaniach: ubieraniu choinki, strojeniu domów, dawaniu prezentów, czyli wszystkim tym co znamy z amerykańskich filmów świątecznych. Moim zdaniem to jest ich główne wyobrażenie i przy tym zostają. W samych piosenkach namawiają do bycia szczęśliwym i myślę że również dlatego, że po świętach jest Nowy Rok, a w Korei to jedno z ważniejszych świąt rodzinnych. Nawet ich religia opiera się na nowych początkach i celebracja właśnie tych nowych początków jest dla nich wyjątkowa. Ogólnie dla Koreańczyków święta to czas bardziej dla naszych najbliższych znajomych niż dla rodziny, ale to moje spostrzeżenie.
Kiedy słucham takie piosenki, jestem szczęśliwsza i mam więcej energii choć sam okres wprawia mnie o przygnębienie i zadumę. Chce podkreślić, że mając na myśli te piosenki, to nie chodzi tylko o te z Korei, ale z całego świata. Polskie kolędy to przyśpiewki i trochę słabo namawiają moim zdaniem do bycia szczęśliwym, a piosenki typowo świąteczne są bardziej o miłości i radości jakie te święta powinny nieść za sobą. Co wy o tym sądzicie?
Lista piosenek ze świątecznymi teledyskami:
  1. BTOB "The winter's tale"
  2. BTOB "You can cry"
  3. BTOB "Christmas time"
  4. Shinee "Colorful"
  5. Got7 "Confession song"
  6. Girls Generation "Dear Santa"
  7. Lee Jung Hyun ft. Juniel "Love falls"
Mam nadzieję, że do was również ten czas jest już coraz bardziej super.
Pozdrawiam was i zapraszam na mojego fanpaga.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz