sobota, 3 grudnia 2016

Coffee and tea

Na początku podkreślę, że nigdy nie byłam w Korei i wszystkie moje spostrzeżenia są oparte na tym co udało mi się wywnioskować często z tego co czytam i widzę w Internecie. Oraz obiecałam sobie, że będę pisać tylko o dramach, które obejrzałam w całości.






Stwierdziłabym że Koreańczycy częściej piją kawę, ponieważ sam motyw picia kawy w Internecie jest bardzo popularny, co przekłada się i na dramy i muzykę.

K-drama

Jak na razie obejrzałam tylko jedną taką dramę -> Coffee Prince.
Opowiada ona o młodym właścicielu kawiarni, który postanawia, po tym jak zostawiła go dziewczyna, że zatrudniać będzie w kawiarni tylko facetów. W związku, że jest to drama z gatunku: romance, to jest też i postać kobieca. Dziewczyna pochodzi z ubogiej rodziny i marzy by zostać prawdziwym baristą, bo tak kocha kawę. Ich losy się przeplatają w ciekawe i śmieszne scenki, gdy główna bohaterka zatrudnia się w jego kawiarni, jako facet. Polecam bardzo tę dramę, bo jest cudowna. Historia fajnie opowiedziana, wiele przezabawnych scen i komplikacji miłosnych.

K-pop

Muzycy też kochają pić kawę i oni również w swoich utworach nawiązują do tego tematu. Ich piosenki często mówią o wspomnieniach związanych z kawiarniami, z historiami, które tam się zdarzały i często o miłościach, których już nie ma i to jest akurat smutne. W piosenkach o tej tematyce królują panowie. Szukałam chociaż jednej i znalazłam, co prawda duet damsko męski, ale to się liczy? Piosenka nazywa się "Coffee and tea" (po części, stąd tytuł posta), i wykonują ją Kim Eddy z Solar z zespołu Mamamoo. Piosenka mówi o kontrastach między ludźmi, które łączą ich.
Kawa i herbata - miłość,
Cukier i śmietanka - miłość,
Kawa i ciastko - miłość.

Chłopcy zaś to takie zespoły jak: BTS, Big Bang, B.A.P i CNBLUE.
W piosenkach z dwóch pierwszych zespołów znajdziemy opisy kobiet idealnych, których już nie ma. Picie tej kawy sprawia, że wracają wspomnienia i przez to piosenki te są melancholijne. Zaś dwa kolejne mają piosenki o kawiarniach. W pierwszym usłyszymy o wspomnieniach związanych "z naszą kawiarnią", a w drugim, że jest to miejsce idealne do spotkań i zwierzeń.

Mi kawa kojarzy się z ogrzaniem się i pobudzeniem, a w melancholię bardzie wprawia mnie herbata, a najlepiej zielona. Co wy o tym sądzicie?

Na koniec wszystkie linki do wymienionych powyżej piosenek.
  1. "Coffee and tea" Kim Eddy ft. Solar
  2. "Coffee" BTS
  3. "Cafe" Big Bang
  4. "Coffee shop" B.A.P
  5. "Coffee shop" CNBLUE
W te zimowe dni życzę wam miłego picia kawy lub herbaty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz