czwartek, 6 kwietnia 2017

Top 10 - Boysbands

W dzisiejszym poście przedstawię wam 10 piosenek, które dla mnie mają męskie brzmienie. Starałam się wybrać piosenki trochę mniej znane i trochę starsze, by wam w pewien sposób przedstawić choć trochę historii. Podkreślę, że nie każde z nich mają oryginalne teledyski. Opowiadają o kobietach, miłości, często tej trudnej i ogólnie o złu na świecie. Ich bit jest mocny i wyrazisty.  Nie sposób przy nich nie wariować, tańczyć i bawić się...



Play lista

10. Cross Gene "Play with me"


Piosenka wyszła 12 kwietnia 2015. Jeśli chodzi o teledysk to widać w nich niegrzecznych chłopców bardzo mocnych makijażach na emo. Odgrywają postacie ze szpitala psychiatrycznego u których widać różne symptomy choroby. Mamy również pielęgniarkę, do której każdy z nich żywi jakieś uczucia. Można wnioskować, że w piosence chodzi o to, że ona właśnie się nimi bawi, a oni jej ulegają. Jednak w tekście znajdziemy inny przekaz, bo to chłopcy namawiają ją do zabawy z nimi.

"Pobaw się ze mną
Chcę zobaczyć cię ładnie ubraną
Pobaw się ze mną
Chcę cię zabrać w moje ramiona"

9. EXO "Transformer"


Tą piosenkę znajdziemy na płycie "Exodus" z 2015. Nie posiada ona teledysku więc skupię się na muzyce i słowach. Sam bit jest mocny i wyrazisty, a tekst mocny. Sama piosenka opowiada o dziewczynie, która jest transformerem, bo potrafi kierować życiem chłopaków.

"Nawet sobie nie wyobrażasz
I tak w końcu mnie kontrolujesz,
jesteś moim panem, moim właścicielem
Ponieważ jesteś, jesteś, jesteś transformerem*"

8. Got7 "Hey Yah"


Piosenka z 4 listopada 2016. Chłopaki to zwykli nastolatkowie, którzy lubią się bawić. Grają w gdy na konsoli, spotykają się w miejscach, gdzie młodzież można znaleźć i jeżdżą samochodami. W teledysku można zauważyć napisy jak ze starego oprogramowania komputera, w których zamieszczone są informacje związane z miejscami gdzie chłopaki się znajdują i którzy konkretnie to są. Podkreślam również, że sama piosenka jest w wersji japońskiej. Mówi o tym, że jesteśmy młodzi i gniewni, ale trzeba się bawić, bo na to jest właśnie pora. Nie ważne jak tańczysz i jakiej muzyki słuchasz, to najważniejsze jest korzystać z życia tu i teraz.

7. Big Bang "Beautiful hangover"


Piosenka z 24 sierpnia 2010, o jakże przewrotnym tytule. Tekst piosenki opowiada o kobiecie, która jest niczym piękny kac. Czy to nie dziwne? W teledysku zobaczymy chłopaków, którzy nie mogą poradzić sobie z "kacem". Tzn.

"Nie istnieje nikt, kto mógłby im zrobić to, co robisz im ty
Tak prawdziwie
Jestem taki podniecony, zachwycony
Nie będę temu zaprzeczał, ani z tym walczył
Kochanie, masz to, czego potrzebuję
Po prostu ścinasz mnie z nóg "
Czy muszę coś jeszcze dodawać?"

6. B.A.P "Badman"


Piosenka z 5 sierpnia 2013. W teledysku i w piosence znajdziemy główny przekaz. Chodzi głównie o niesprawiedliwość na tym świecie. Piosenka mówi o tym, że należy walczyć z przemocą, że najwyższy czas sprzeciwić się złu na świecie. A skoro I'm badman, to ja dla was zacznę.

"Wszystko obalę
Ten szalony świat
Zmienię go
Wy wszyscy, którzy zamykacie oczy przez pieniądze i zagrożenia, wynoście się
W wiadomościach każdy jest wrogiem publicznym
Psychopaci szleńczo latają wszędzie
To jest wojna przeciwko przestępczości
Odpłacę ci się w dokładnie ten sam sposób
Oko za oko, ząb za ząb zapamiętaj te słowa
Nie ma w nas przebaczenia"

5. Nu'est "Face"


Piosenka z 14 marca 2012. Piosenka i teledysk mówi o przemocy w szkole. ten temat nawet w dramach się pojawia. Zazwyczaj ci bardziej zamożni uczniowie znęcają się psychicznie i fizycznie nad innymi uczniami. W teledysku znajdziemy zbuntowanych nastolatków w szkole. Oczywiście ubrani są w mundurki. W scenach ujrzeć można przemoc.

"To Historia o krasnalu i olbrzymie, ale skończy się jak
przypowieść o Dawidzie i Goliacie
Dotrzymuj mi tępa jeśli potrafisz
Nie zostawaj w tyle jak Kojot, bo ja nie jestem Strusiem Pędziwiatrem, Szybciej! "

4. VIXX "Chained up"


Piosenka z 9 listopada 2015. Opowiada ona historię kobiety, która doprowadziła do zmiany mężczyzny, a dokładniej jego zachowania. Sprawiła, że teraz jest posłuszny jak zwierzę (pewnie dla tego mają obroże na szyjach). Teledysk nie pokazuje jednak dosłownie tekstu piosenki. Głownie chodzi o zniewolenie mężczyzny i jego posłuszeństwo.

"Grzechoczę, grzechoczę, już jestem w łańcuchach
Jakbym widział cię pierwszy raz
Jak wytrenowana przez ciebie bestia
Nie ważne co robię, nie będę w stanie cię opuścić"

3. BTS "Danger"


Piosenka z 19 sierpnia 2014. Opowiada historie chłopaka, który beznadziejnie się zakochał. Robi dla niej wszystko, ale ona nadal nie zwraca na niego uwagi. Wykorzystuje go, wcale go nie chce i ma go za nic. W teledysku za to ujrzymy typowych buntowniczych, niegrzecznych chłopców.

"Każdego dnia traktujesz mnie jak powietrze.
Dbasz tylko o siebie.
Wyznajesz zasadę: Ty to ty; Ja to ta.
Czy twój telefon w ogóle działa? Naprawdę?
Jestem w końcu twoim chłopakiem czy też może nie?
Mam już tego dość.
Dlaczego odkładasz miłość na drugi plan, tak jakby była jakąś pracą domową?
Czy dla ciebie nasz związek jest jedynie transakcją biznesową?
Czy ty mnie nienawidzisz, czy co?
Dzisiaj znowu modlę się o to, byś okazała mi trochę uczuć"

2. Infinite "Bad"


Piosenka z 12 grudnia 2015. Kolejna piosenka o złej dziewczynie. Z jednej strony brutalna i przerażająca, z drugiej słodka i piękna. Największe chyba marzenie faceta. Kobieta charyzmatyczna o nieprzeciętnym stylu życia, po prostu wyjątkowa. O takiej właśnie jest ta piosenka.

"Przyszłaś do mnie, jakbyś mnie miała, owinęłaś się naokoło mnie
Potem zniknęłaś jak sen
Nie miałem nawet czasu cię dotknąć, ale urzekłaś mnie"

"Wciąż cię tracę, jakbyś przelewała mi się przez palce
Tak jakbym mógł cię widzieć, ale nie
Ty jesteś odpowiedzią
Teraz nie mogę zawrócić
Nie mogę teraz zatrzymać samego siebie
Stawiam na ciebie"

1. Monsta X "Fighter"


Piosenka z 3 października 2016. Kobiety to wyjątkowa inspiracja dla facetów. W tej piosence chłopak mówi, że jest wojownikiem, zwycięzcą, więc zrobi wszystko by zdobyć tak wyjątkową kobietę, jaką ona właśnie jest. Zrobi wszystko by walczyć o miłość. Chce pokonać wszystkich i jest gotowy do walki o zwycięstwo.

"Dla ciebie z chęcią wytrzymam wszystko.
Jestem przygotowany, więc po prostu we mnie uwierz."

"Twój pocałunek stawia mnie na nogi.
Moja królowo,
przynieś mi wygraną.
Bo jestem twoim zwycięzcą"

"Jestem wojownikiem,
Mogę być pobity i skopany.
Wstanę, ring jets nagrzany.
Dotrę do celu, nie mam czasu na przerwy.
Moje oczy płoną od ognia,
Kto mnie zatrzyma?
Nie obchodzi mnie, co myślą inni,
zadam im ostatni cios."

Męskie zespoły i męskie tematy. Może niektóre zbyt banalne, niektóre porównania dziwne, ale wszystkie mówią o naprawdę prawdziwych rzeczach. No bo co prawdziwy mężczyzna nie jest w stanie zrobić, dla królowej swojego serca. Chłopcy nie pomijają również tematów przemocy i ogólnie zła na świecie. Nie boją sprzeciwiać się temu. A wy co sądzicie o tych piosenkach? Bawmy się...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz