środa, 8 listopada 2017

New 10 - August 2017


W dzisiejszym dniu przedstawiam wam zestawienie nowości sierpnia, przy którym bardzo pomogła mi Marysia, której bardzo za to dziękuje. Zdjęcie promocyjne wybrała Iza..

Życzę miłego czytania...


Lista Top 10 - Sierpień


10. VIXX LR "Whisper"


28 sierpnia Jellyfish Ent. 
Ten utwór jest naprawdę piękny. W teledysku zauważymy wiele nawiązani do tytułu piosenki. Sam utwór jest klimatyczny. Gra kolorów czerwonego i niebieskiego, w naprawdę fajny sposób przyciąga wzrok. Jest to jakiegoś rodzaju kontrast, walka przeciwności. Dopełnieniem jest choreografia, która jest kwintesencją ukazania odrębnych charakterów przedstawionych w teledysku. Z jednej strony mocny, nieokiełznany raper, a z drugiej melodyjny i spokojny wokalista... Uczta dla oka i ucha... 

9. Pristin "We like"


23 sierpnia Pledis Ent. 
W tej piosence najbardziej podoba mi się jak współgrają głosy dziewczyn, szczególnie gdy śpiewają chórem, bo te dźwięki są naprawdę unikatowe. Sama piosenka ma bardzo prosty refren, który jest naprawdę łatwy do zapamiętania. W dodatku w choreografii jest imponująca jak na kobiecy zespół, ale takie jeszcze w tym zestawieniu się pojawią. Teledysk jest zabawny, bo opowiada o niegrzecznych dziewczynach w centrum handlowym, które urocze są niczym małe dziewczynki.
  

8. Girls Generation "All night"


5 sierpnia SM Ent.
Przyznaję, że w tym sezonie podobają mi się piosenki, które są jakby nawiązaniem w jakiś sposób do lat 80' czy 90'. Przez stroje i światło ta piosenka właśnie kojarzy mi się z erą disco, która była naprawdę znakomita i w sumie takie nawiązania są wyjątkowe. Ja się wychowałam na takiej muzyce, a cos co znamy już jest naprawdę fajne, bo szybko wpada w ucho. Choreografia i teledysk jest prosty i zwyczajny. Tekst jest o zabawie całą noc, co ukazuje teledysk, a choreografia się fajnie komponuje do całości.

7. N.Flying "The real"


2 sierpnia FNC Ent.
Gdybym oceniała tylko teledysk to przy tej piosence byłoby 10 na 10, bo jest on tak niepowtarzalny, kolorowy z naprawdę ciekawym plotem i zaskakującym zakończeniem. Chłopaki w teledysku się bawią i wygłupiają, choć w historii mają poważne zadanie. Oczywiście to nie tak, że ta piosenka znalazła się w zestawieniu za sam teledysk (no może trochę tak), ale sam piosenka jest również wyjątkowa. Ma ostre rokowe brzmienie gitar i perkusji, a ogólnie mówi o pewnego rodzaju szaleństwie i obsesji... 
PS Chłopaki w strojach marynarskich wyglądają naprawdę mrau...

6. Great Gays "Last man"


24 sierpnia DNA Ent. 
Teledysk zaczyna się przedstawieniem chłopców. Ocenę zacznę od choreografii, bo ta jest wysokich lotów. Widać, że bardzo skupili się na tym aspekcie wizualnym. Drugi fakt, który zauważycie, a raczej to usłyszycie to muzyka. Mi się to kojarzy z starą dyskoteką w stylu Just 5 --> lata 90'. Coś co sprawiło, że ta piosenka jest wysoko w zestawieniu, to tekst, który opowiada o walce. Choć dziewczyna opuściła go, to on nie zatrzyma się... On wciąż będzie cool, bo on jest jej ostatnim facetem, który żyje tylko dla niej. Jest tylko po to by z nią być. (wiem że to brzmi banalnie, ale z muzyką i gdy oni to śpiewają to brzmi naprawdę pięknie). 

5. Wanna One "Energetic"


7 sierpnia YMC Ent., Mnet Media
Na półmetku nie mogło zabraknąć o chłopakach z programu Produce 101, w którym po wielu tygodniach treningów i występów, w końcu poznaliśmy końcowy skład zespołu i ich oficjalny debiut. W tej piosence po pierwsze trzeba docenić choreografię, bo dla mnie wyczyniają cuda, choć są w różnym wieku. Niektórzy mają już jakieś doświadczenie sceniczne, niektórzy to żółtodzioby (hahaha). Piosenka jak przystało jest żywa (dlatego przykuwa wzrok na choreografie), z wstawkami po angielsku. Zauważymy również śmieszne sceny z pączkami w wannie i jazdą w wózku na zakupy. A na koniec, to powiem, że w teledysku dużo ciach jest, że aż mi cukier skacze. 

4. Golden Child "Damdadi"


28 sierpnia Woollim Ent. 
Refren jest tak prosty, wesoły i wpadający w ucho, że nie sposób smucić się słuchając go. W dodatku chłopcy wyglądają tak słodko, że po wzroście cukru, glukoza nie normuje się nawet po godzinie (no chyba, że po tej piosence słuchasz np. Internet war, który ze słodyczą nie ma nic wspólnego). W teledysku chłopcy tańczą, bawią się, grają w baseball i są tak radośni jak promyczki słońca. Musze przyznać, że chłopcy w krótkich spodenkach wyglądają uroczo... Muzyka jest przyjemna, a sceny czasami komiczne. Tylko nie rozumiem czemu nazywają się złote dziecko, skoro tam są złote dzieci...

3. Sonamoo "Friday night"


14 sierpnia TS Ent.
Pierwszą trójkę otwierają dziewczyny, które miały długą przerwę, ale powróciły z jak na razie najlepszą kobiecą choreografią. spytacie pewnie dlaczego najlepszą? Ponieważ gdy ja ją oglądam raz, drugi, dwudziesty drugi, to wiąż się zastanawiam co one wyprawiają z rękoma podczas refrenu i to przy takiej prędkości. Bardzo mi się podoba ich taniec, a piosenka jest wpadająca w ucho z fajnym saksofonem oraz chórkami. Podoba mi się również jak tańczą w ogromnej kałuży... Dziewczyny wyglądają ślicznie, ale synchron przy choreografii to 10 na 10. Rzadko kiedy tak mi się podoba kobieca choreografia, co sprawiło tak wysokie miejsce. W sumie ta przerwa sprawiła, że po prostu warto podkreślić wyjątkowość utworu... 

2. Boyfriend "Star"


9 sierpnia Starship Ent. 
Tym razem boysband po długiej przerwie, o bardzo pięknej piosence z wyjątkową aurą teledysku. Taniec podczas padającego śniegu, skoki w płatkach róż... Chłopcy śpiewają o tym, że ona jest ich gwiazdą... Chciałabym być czyjąś gwiazdą (wiem, prywata). Teledysk jest śliczny, przyprawiający o melancholijny nastrój. W choreografii zauważymy latającego ptaka, co jest piękną symboliką wolności i ulotności (nie wiem jak to inaczej nazwać). Chłopcy w tańcu są tak niewinni i przejrzyści, co sprawia, że oglądasz to w skupieniu, bez myślenia w sumie o niczym. Czujesz jakby piosenka wypełniała cały twój umysł. Kolory, światła przenoszą do innego świata... Znakomita piosenka.

1. Taeyang "Wake me up"


16 sierpnia YG Ent. 
Tym combackiem Taeyang po prostu zachwycił. Druga piosenka, z którą się promuje też jest wyjątkowa, ale ta sprawia, że świat snu, marzeń, piękna zamyka się wraz z tobą, że aż nie chcesz się budzić. Bardzo podobają mi się sceny, w których Taeyang jest w miejscach ciemnych z milionem świateł, bo sprawia to, że z piosenką tworzy to całość... Sam tekst jest o niezwykłej miłości, która jest piękna, że aż on nie chce się budzić, choć ona może okazać się sennym urojeniem. On nie jest pewny czy to miłość, ale to uczucie jest dla niego tak nowe i wyjątkowe, że nie chce go stracić... Czy tekst nie jest piękny? Wiedziałam już dawno, że Taeyang ma znakomite teksty piosenek, bo on w nich naprawdę piękne mówi o miłości, ale ta naprawdę mnie poruszyła. Jest po prostu zjawiskowa.   


 Special

3. NCT Dream "We young"


17 sierpnia SM Ent. 
Zacznę od tego, że tekst i teledysk mnie osłupia. Jeśli chodzi o tekst to mam wrażenie, że niektóre zdania są z kosmosu, na co wskazuje teledysk. Na świecie nie widziałam muchomorów wielkości ludzi. Występowanie rudej i piegowatej dziewczynki z kreskówki dla dzieci, mam wrażenie, że gdyby jej zabrakło, nic nie zmieniło by w teledysku, bo to tak nieistotna postać. W tym wszystkim melodia i muzyka wpada w ucho, co sprawia, że wiedząc to wszystko po prostu ni da się jej nie nucić mimowolnie i to dlatego ta piosenka znalazła się w specialu. Ona nic w moim życiu nie zmieniła i nie wniosła, ale i tek ja nucę...


2. Hyuna "Bebe"


29 sierpnia Cube Ent.
Kosmiczny teledysk z muzyką i słowami , który ciągle nucę. Ogólnie to nie przepadam tu za artystką, ale przyznaję, że ma utwory warte poznania. Jeśli chodzi o ten, to ja trochę się uzależniłam, bo słucham go codziennie. Gdy go poznałam to uważałam, że jest głupi, ale fajnie się można przy nim bawić. Podoba mi się rytm, ale tekst do ambitnych nie należy. Teledysk też nie jest niepowtarzalny, ale choreografia ratuję trochę sytuację...

1. Sunmi "Gashina"


21 sierpnia MakeUs Ent.
Ta piosenka i choreografia jest genialna. Na Internecie można znaleźć występy wielu artystów, którzy zwłaszcza choreografie coverują. Piosenka wpada do głowy, w sumie przez jedno słowo, które ciągle się powtarza i przez krótkie zdania w języku angielskim. Jeśli chodzi o teledysk, to on nie jest jakiś szczególny. Powiedziałabym nawet, że taki przeciętny. Za to utwór broni się muzyką, a nie wideoclipem. Przyznaję, że nie od razu go polubiłam, ale teraz słucham go naprawdę często i w sumie teraz go naprawdę doceniam.  


Lista piosenek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz